Civilizace


 

 

 

 

       Civilizace IV - Úpravy hry




Generování rozsáhlých map

Globální oteplování

Farmy v poušti

Změna úhlu pohledu

 

 

Generování rozsáhlejších map

Nyní mají Huge mapy velikost cca 128x80 po této úpravě budou mít mapy velikost  cca 160x100

1. Běžte do adresáře *\Firaxis Games\Sid Meier's Civilization4\Assets\XML\GameInfo

2. Otevřte soubor CIV4WorldInfo.xml

3. Najděte hlavní uzel WorldInfo typu <Type>WORLDSIZE_HUGE>

4. Upravte tyto vlastnosti:

   <iGridWidth>32</iGridWidth><iGridHeight>20</iGridHeight>

   na hodnoty:

   <iGridWidth>40</iGridWidth><iGridHeight>25</iGridHeight>

 

 

Globální oteplování

1. Běžte do adresáře: *\Firaxis Games\Sid Meier's Civilization4\Assets\XML\

2. Otevřte soubor GlobalDefines.xml

   a) Pokud chcete změnit typ terénu vzniklého globálním oteplováním, tak najděte a upravte:

       <DefineName>GLOBAL_WARMING_TERRAIN</DefineName>

       <DefineTextVal>TERRAIN_DESERT</DefineTextVal>

   b)Pokud chcete ovlivnit rychlost změny klimatu, tak najděte a upravte:

       <DefineName>GLOBAL_WARMING_PROB</DefineName>

       <iDefineIntVal>20</iDefineIntVal>

 

 

Výstavba farem v pouštním terénu

1. Běžte do adresáře: *\FiraxisGames\Sid Meier's Civilization 4\Assets\XML\Terrain

2. Otevřte soubor CIV4ImprovementInfos.xml

3. Najděte hlavní element s uzlem IMPROVEMENT_FARM

4. Upravte tyto vlastnosti:

     <PrereqNatureYields>

     <iYield>1</iYield>

     <iYield>0</iYield>

     <iYield>0</iYield>

     na:

     <iYield>1</iYield>

     <iYield>0</iYield>

     <iYield>0</iYield>

To znamená, že již výstavba farmy nebude vyžadovat pole ,kde je úrodnost alespoň 1.

Návaznosti na technologie je zachována. Nemůžete s primitivními zemědělskými technologiemi hned na začátku hry stavět farmu v poušti ,aniž by příslušné pole leželo u řeky.!!!

 

 

Pohled z boku

1. Běžte do adresáře: C:\Documents and Settings\... *... \Dokumenty\My Games\Sid Meier's Civilization 4

2. Otevřte soubor CivilizationIV.ini

3. Změňte hodnotu: Allow Camera Flying AllowFlying = 0 na Allow Camera Flying AllowFlying = 1

4. Pohled z boku zapínáte a vypínáte kombinací kláves: ALT + CTRL + F

 

DLL pro 48 civilizaci a vylepšenou AI

 

Více informací v angličtině včetně možnosti stažení modpacku najdete zde .

 

Úvod

Modpack "Rise of Mankind" povyšuje původní civilizaci na novou úroveň. Modpack doprovazí mírná změna ovládacích prvku na obrazovce. Poprvé jsem zkoušel "Rise of Mankind" na vlastním scénaři, který jsem předem upravil k tomuto módu. Hrál jsem za Římany v nejpomalejším režimu.Hra se chovala stabilně. Díky pomalému běhu letopočtu si člověk jednotlivé historické epochy opravdu vychutná. Máte dost času konsolidovat říši, postavit velké loďstvo z různých druhů válečných triér( jenom za Římany jich jsou 4 druhy) a dobýjet Středomoří či přilehlé evropské ostrovy a přitom sledovat jak se na Evropu z Atlantku ženou bouře.

 

Revoluce

První co mně překvapilo a co dodalo hře zajímavý náboj jsou revoluce. Krátce po založení druhého města se začalo město bouřit. Třeba říct že jsem Antium postavil poměrně daleko od Říma. Že se ve městě schyluje k revoluci jste varování předem. Menší revoluce zvládnou ve městě opevněné jednotky, ale ve městě může vzniknout velký převrat. Velký převrat neznamená že město automaticky přejde pod novou správu sousední říše či vznikne z města zcela nová civilizace, znamená že v okoli města vznikne různě početná rebelská armáda. Takže pokud včas k městu přesunete dostatečně velký počet jednotek revoluci zvládnete. Revoluční nálada výrazně ovlivňuje spokojenost obyvatelstva a stabilita.

 

Stabilita

Stabilita je významný prvek tohoto modpacku. Nízka stabilita může způsobit rozpad vaší říše. Stabilitu ovlivňuje vzdálenost od hlavního města, ale hlavně druh vládního zřízení. Ale každé zřízení ovlivňuje stabilitu jinak. Pokud máte např. nastavené nábožensky založené státní zřízení, tak pro vaši stabilitu znamená významný bonus fakt že součásti vaší říše je svaté město(město kde vzniklo vaše státní náboženství.)

 

Stavby

Staveb přibylo opravdu požehnaně včetně divů světa. Rozdíl oproti původní hře je omezení divů světa na 4 na jedno město. Městké opevnění lze upgradeovat od palisád až po vysoké městské hradby. Přístavy se dělí na dva druhy, říční a námořní.

 

 

Instalace

1. Otevřete adresář Civilizace 4

2. Otevřete adresář Beyond the Sword a dále adresář Mods.

3. Rozbalte stažený soubor.

4. Spusťse Civilizaci a klikněte na "Load a mod" a vyberte "Rise of Mankind mod".

 

Pokud hrajete scénář určený pro Rise of Mankind, tak se modpack nahraje automaticky po spuštění tohoto scénáře.

 

A New Dawn

!!!Toto není samostatný modpack!!! Jedná se o submodpack do Rise of Mankind

 

Osobně s ním nemám moc zkušeností, instaloval jsem ho především protože slibovali cca o 30% kratší dobu přemýšlení počítače na tah, což mně zdaleka nepřipadalo, spíše bych řekl že trochu naopak. Další věcí je že tam přibyly další stavby a technologie, což už na můj vkus působí poněkud přeplácaným dojmem. Rovněž tam přidali ještě další a více pomalejší mód než v Rise of Mankind. Tím nechci tenhle submod nějak moc hanět, protože na odkazovaném fóru jsou na něj ohlasy veskrze pozitivní a sám mám s ním zatím pouze letmé zkušenosti.

Přidání New Dawnu do Civilizace probíha formou instalace.

 

Více informací v angličtině včetně možnosti stažení modpacku najdete zde .



CIV žebříček

 1. Civilizace VI. (2016)

 2. Civilizace IV. (2005)

 3. Civilizace III. (2001)

 4. Civilizace Call to Power II. (2000)

 5. Civilizace Call to Power I. (1999)

 6. Civilizace V. (2010)

 7. Civilizace II. (1996)

 8. Civilizace I. (1991)

 

Alternativy

 1. Europa Universalis IV. (2013)

 2. Super Power II. (2004)

 3. Supreme Ruler 2020 (2008)

 


Tipy

Paul Kennedy: Vzestup a pád velmocí - Kniha zachycuje a hodnotí historický světový vývoj od zač.16.stoleti do konce 20. stoleti. Toto excelentní dílo by pro každého fandu Civilizace mělo být povinnou četbou.

 

Expanse New! - po delší době se podařilo natočit pořádný sci-fi seriál s vesmírnou tématikou. Lidstvo postupně kolonizuje Sluneční soustavu, na základně v pásmu asterodů probíhá výstavba první mezihvězdné archy. Povedené úvodní intro k seriálu najdete na Youtube.

 

Carl Sagan - Bleděmodrá tečka - komentář Carla Sagana(Wikipedie) ke snímku Země, který pořídila sonda Voyager 1 v době, kdy opouštěla hranice Sluneční soustavy (1990) najdete na YouTube (EN).

 

 

 

Copyright © 2009 - 2018 tdpar